DE LUXE ptisk a výroba plastové karty
odkazy

Obsah

1. Diskontní systémy.
2. Diskontní plastové karty.
3. Organizace diskontního systému.
4. Jak přilákat zákazníky?
5. Kumulativní programy jako způsob udržení motivace k nákupům.
6. Bonusové systémy stimulace spotřebitele.
7. Zavádění.
8. Slevy.

9. Za věrnost se platí!

Plastová karta je nejvíce rozšířený nástroj používaný pro udržení kupujících a určený k tomu, aby se stali loajálními.

Odvrácenou stranou diskontních programů je, že je jich na trhu již mnoho a otázkou zůstává nakolik jsou efektivní. V této otázce není jednotný názor. Někteří tyto programy loajality kritizují, jiní (většinou výrobci zařízení a programového vybavení těchto programů) je podporují.

Čím více má někdo diskontních plastových karet, tím nižší je jeho loajalita.

Na základě průzkumu je možné říct, že pokud má spotřebitel více než tři plastové karty na stejnou skupinu zboží, tak jeho loajalita je nulová.

Vzniká tak paradoxní situace:
na jedné straně jsou plastové karty nástrojem konkurenčního trhu, směřujícího k udržení zákazníka, ale pokud na tomto konkurenčním trhu mají plastové karty všichni, přestává tento nástroj působit.

Nejnovější průzkum, provedený skupinou marketingových specialistů ukázal, že nejaktivnější kupující se středním příjmem a s příjmem převyšujícím střední hodnotu, vysoko hodnotí různé diskontní programy.

Existence plastových karet jej skutečně stimuluje k nákupům. Ovšem dotázaní se vyjadřovali, že rozhodující pro ně je výše slevy, nikoliv její pouhá existence. Aby vlastníci obchodů vytěžili z diskontních programů maximální užitek, musí věnovat pozornost celé řadě poměrně závažných nuancí.

Především pro vybudování plnohodnotných programů loajality poskytování pouze samotných slev nepostačuje. Diskontní plastové karty jsou pouze jedním z marketingových nástrojů, zaměřených na udržení klientů. Pro kupujícího jsou neméně důležité takové skutečnosti jako je sortiment, kvalita zboží a služeb, umístění prodejního místa, věhlasnost značky atd. Klienty přitahuje především vstřícnost a profesionalita personálu. Pokud má klient možnost výběru, nikdy nepůjde do obchodu, kde se setkal s neochotou. Přitom výběr v současné době existuje.

Jinak řečeno, předtím než utratit tisíce korun na zhotovení diskontních plastových karet, je třeba maximálně využít všechny ostatní nástroje pro udržení klientů.

Za druhé je třeba vyřešit principiální otázku:
zda diskontní plastové karty prodávat, nebo je vydávat po dosažení určitého objemu nákupu?

Jednoznačná odpověď zde neexistuje. V případě, kdy si plastovou kartu někdo kupuje, tak jako by poskytuje obchodu úvěr, t.j. reálná návratnost pro něj nastává až s odstupem času. Pro mnohé spotřebitele je toto schéma nepřijatelné.

Na druhé straně, vkládaje peníze do plastové karty, klient si dopředu propočítá ekonomickou opodstatněnost a určitě ji bude aktivně využívat.

Toto je velké plus u "prodávaných" plastových karet.

Další podmínkou efektivního fungování diskontního systému je jeho srozumitelnost a průhlednost pro spotřebitele. Kromě toho v případě ukončení jednoho diskontního programu a zavedení nového místo něj, je potřeba postupovat opatrně, aby zákazník nebyl odpuzen.

Mimochodem anketní výsledky nejsou zdaleka nutné ve všech diskontních programech, avšak obchod se tím zbavuje cenného zdroje informací o svých klientech. Jejich zpracování vyžaduje čas a peníze, avšak výsledky plnohodnotně zamění marketingový průzkum.

MENU

Úvod Plastové karty Magnet na lednice Magnety-suvenýry Rámečky na fotografie Magnetické kalendáře Rady pro zákazníky Diskontní systémy Cena Neplatiči Kontakt

Domluvte si s námi svou cenu! Už mate cenu od konkurence? Pozor! Někteří výrobci totiž jakoby "omylem" zapomínají na některé položky a přestože je jejich cena na první pohled nižší, nakonec vám naúčtují mnohem více. Když nám ji přepošlete na info@nej-plastove-karty.cz tak pokusíme se nabídnout lepší cenu nebo podmínky.

Veškeré práva vyhrazena
Publikování nebo šíření jakéhokoli obsahu serveru bez předchozího písemného souhlasu je zakázáno.
TOPlist CZIN.eu @ napište nám  ®webdesign 101web.eu  ©  2007-09 PLASTOVÉ KARTY