DE LUXE ptisk a výroba plastové karty
odkazy

Obsah

1. Diskontní systémy.

Obecně se diskontním nazývá systém snížení maloobchodní ceny zboží v porovnání s cenou uvedenou v ceníku (přitom tvorba snížené ceny probíhá v momentě uskutečnění nákupu).

Diskontní systém se formalizuje a uplatňuje v informačním systému. Takový systém tvorby ceny nákupu lišící se od standardních podmínek prodeje je efektivním nástrojem personálního marketingu.

Existují tři varianty poskytnutí diskontu.

První - poskytnutí jiné maloobchodní ceny zboží všem kupujícím daného obchodu v závislosti na situaci nebo události.

Druhá varianta - poskytnutí diskontu je vázáno na typizaci kupujících podle nějakých parametrů. To znamená na něco, co odlišuje daného kupujícího od jiných kupujících (nikoliv konkrétní člověk, ale kategorie kupujících - důchodce, student, V.I.P.), je důvodem k poskytnutí diskontu.

Třetí - to je personifikovaná varianta, kdy se uplatňují zvláštní podmínky obsluhování a poskytnutí slev u konkrétního člověka.

Praxe organizování diskontních systémů ukazuje, že zavádět nějaké "mrtvé" schémy, například poskytnutí 5 %-ní slevy z objemu a nic víc - není produktivní. Mnohem zajímavější je, když systém slev je "živý" proces, který je organizovaný podle určitých pravidel.

Podívejme se na klasické (de facto) standardy.. »

Diskontní systém, jako nástroj personálního marketingu - personální marketing v maloprodeji, t.j. marketing cílený na konkrétního kupujícího nebo skupinu kupujících, umožňuje řešit celou řadu úkolů aktuálních pro majitele obchodního podniku: stimulování prodeje, prosazení zboží, přilákání kupujících a udržení jich jako stálých klientů.

Rozvinutý a promyšlený diskontní systém je v daném případě docela efektivním nástrojem.

Diskontní systém kromě "připoutání" spotřebitelů umožňuje firmě řešit několik dalších úkolů.

Na počátku diskuse o diskontních systémech vybereme čtyři druhy obchodů s převážně potravinářským sortimentem:
hypermarkety,
supermarkety,
specializované obchody,
diskontní obchody.

Posledně jmenované jsou zaměřeny na kupující s nízkými příjmy, schopné uspokojit zákazníka nevelkým sortimentem (500-1000 položek). Minimální ceny a jednoduchý způsob obsluhování jsou hlavní argumenty těchto kupujících a proto pro jejich přilákání nejsou nutné žádné speciální marketingové akce. Nebo v krajním případě jsou pomocí marketingových akcí řešeny jiné úkoly: například úkol přerozdělení toku kupujících v čase - pro snížení špičkové zátěže - poskytnutím slev v odpovídajících časových úsecích.

U supermarketů, naopak, personální marketing má značný význam, protože, za prvé má široký sortiment zboží (charakteristickým u supermarketů je zpravidla více než 7.000 položek a tak pro kupujícího se stává problém výběru aktuálním).

Za druhé je tu mnohem širší a diferencovaný okruh kupujících (každá ze skupin kupujících vyžaduje určitý vtah k ní). Je zjevné, že stálý kupující (a stejně tak i perspektivní kupující) supermarketu musí pociťovat, že se o něj starají.

K tomuto účelu jsou potřebné právě nástroje personálního marketingu. Ale předtím je třeba o daném člověku získat alespoň minimální nezbytné informace.

U hypermarketů, kde je sortiment ještě širší (kromě toho je zde velké množství skupin nikoliv potravinářského zboží) a okruh kupujících je ještě větší jsou úkoly personálního marketingu ještě komplikovanější.

Z tohoto důvodu je v tomto případě klient zpravidla považován za představitele určité skupiny kupujících a vztah k němu není již osobní. Odpovídajícím způsobem ztrácí osobnostní charakter i většina marketingových opatření a v informačních systémech probíhá dělení kupujících na skupiny podle nějakých znaků (proces typizace), a pro každou ze skupin se stanovují určité podmínky prodeje.

Je třeba zmínit, že specializované obchody v závislosti na jejich specializaci uplatňují v plánování organizace personálního marketingu střední cestu mezi supermarkety a hypermarkety.

Diskontní systém může působit v rámci jednoho obchodu, ale může být rozšířen na několik obchodů, kaváren, klubů, sportovních sálů.

2. Diskontní plastové karty.
3. Organizace diskontního systému.
4. Jak přilákat zákazníky?
5. Kumulativní programy jako způsob udržení motivace k nákupům.
6. Bonusové systémy stimulace spotřebitele.
7. Zavádění.
8. Slevy.
9. Za věrnost se platí!

MENU

Úvod Plastové karty Magnet na lednice Magnety-suvenýry Rámečky na fotografie Magnetické kalendáře Rady pro zákazníky Diskontní systémy Cena Neplatiči Kontakt

Domluvte si s námi svou cenu! Už mate cenu od konkurence? Pozor! Někteří výrobci totiž jakoby "omylem" zapomínají na některé položky a přestože je jejich cena na první pohled nižší, nakonec vám naúčtují mnohem více. Když nám ji přepošlete na info@nej-plastove-karty.cz tak pokusíme se nabídnout lepší cenu nebo podmínky.

Veškeré práva vyhrazena
Publikování nebo šíření jakéhokoli obsahu serveru bez předchozího písemného souhlasu je zakázáno.
TOPlist CZIN.eu @ napište nám  ®webdesign 101web.eu  ©  2007-09 PLASTOVÉ KARTY